luni, 5 decembrie 2011

Burj Khalifa - drumul catre cer

Despre Burj Khalifa, cred ca oricine urmareste stirile stie ca este la ora actuala cea mai inalta cladire din lume. Construita de cei mai renumiti ingineri din lume, Burj Khalifa impresioneaza prin grandoarea sa, este drumul catre cer construit de mana omului, este dovada ca tehnica la ora actuala a depasit limitele.

Dubaiul este fara doar si poate o destinatie de lux, o lume noua in plina dezvoltare, un oras in care de-abia acum se scrie istoria. Pe locurile ce acum cativa ani nu era decat un intins desert un oras nou a rasarit din nisipul aramiu.

Cu toate ca am vizitat Dubaiul in urma cu doi ani, am dorit sa revin aici pentru a vedea turnul Burj Khalifa si fantanile dansatoare. Prima data cand am fost sa vad turnul de aproape am ramas pur si simplu fara cuvinte cum printre zgarie norii la care te uiti sucindu-ti capul isi inalta Burj Khalifa cei 828m ai sai in razele soarelui. Este o senzatie de ceva...imens, infinit, uluitor, si te intrebi oare cum stateau muncitorii aia tocmai acolo sus sa inalte asemenea minunatie.

Anul acesta am revenit aici, am avut placerea sa admir in fiecare dimineata de la fereastra camerei cat si de pe balcon privelistea catre marele turn si zgarie norii orasului nou.

Dimineata pe balcon
 Dupa cum spuneam, Burj Khalifa este situat in orasul nou, si ca sa ajungi acolo poti lua metroul sau poti circula cu masina pe soselele cu cel putin 3 benzi pe sens ce strabat padurea de zgarie nori.
Pe partea stanga - metroul suspendat.
Trecem si printre palmieri.
Ne apropiem de una din statiile de metrou.
Cladiri SF
Pe partea stanga - statia de metro.
In fata pasajul pietonal de la metrou.
Urmeaza sa intram prin pasaj.

Pasaj frumos decorat cu steagul Emiratelor.
Si iesim din nou la lumina.
Pe partea stanga se pot observa turnurile gemene Emirates Towers .
Emirates Towers in detaliu. Poza facuta in urma cu 2 ani.
Zona asta am vrut sa o iau la pas dar nu am avut timp.
Alti zgarie nori.
 Si in continuare va las cateva imagini facute in urma cu 2 ani cu zgarie norii in detaliu, o arhitectura ce mie mi-a placut foarte mult, cu un aer din viitor.

Ajungem la Dubai Mall, cel mai mare mall din lume la ora actuala.
Pentru vizitarea turnului Burj Khalifa se pot face rezervari online unde pretul este de 20euro (100AED), sau se pot cumpara bilete pe loc unde pretul creste la 80euro (400AED).

Inainte de a vizita turnul "de sus" am facut o plimbare pe aleile de promenada frumos amenajate in fata lui, alei ce inconjoara fantanile dansatoare ce fac deliciul fiecare seri aici in Dubai.

Este de-a dreptul complicat sa prinzi intr-o fotografie intreg turnul. Asta ar fi cea mai completa poza ce am putut-o realiza cu aparatul meu de "mare performanta"
Impreuna cu surioara mea, Laura.
Aici se faceau verificari pentru spectacolul fantanilor de seara.
Podul ce duce la Souk al Bahar, adica un fel de piata de suveniruri selecta.

A se aprecia cat de mare poate fi in comparatie cu cladirile de langa el ce sunt zgarie nori.

Podul desprins dintr-un castel de nisip

E o adevarata placere sa te plimbi pe aici, doar ca soarele arde destul de rau.
Acum doi ani aici era inca santier, dar aspectul cladirilor imi da senzatia unui castel de nisip.
Lampadare.
Oare cum se vede lumea de sus de tot....
Cam asa se spala geamurile aici...
Podul.
The Dubai Mall
 Dupa scurta plimbare pentru realizarea pictorialului in punctul de maxim interes al Dubaiului ne intoarcem la "poarta de intrare" catre turn.

Macheta
Nu este doar cea mai inalta cladire din lume(828m), este si cea mai inalta constructie existenta, record obtinut anterior de KVLY-TV (628m), cat si cea mai inalta constructie de sine statatoare, record detinut anterior de CN Tower (553.3m)
Dupa un check-in ca la aeroport am inceput plimbarea pe culoarele ce duc la lifturile ce urca in turn.

De aici putem vedea terasa etajului de unde vom admira privelistea de sus.

Este de-a dreptu gigant
Am urcat pana la etajul 124. Intreaga cladire are 160 de etaje.
Prima infatisare - The Adress Hotel si Dubai Mall in stanga sa.
Zgarie norii
Soseaua pe care am trecut sa ajungem aici.
Intersectie...
In stanga intersectiei cu auriu este statia de metrou.
Privind in sus
Destul de putini zgarie nori, dar avand in vedere ca acestia au aparut de foarte putin timp aici unde acum 20 de ani era desert, este impresionanta evolutia.

Si o poza in oglinzi, defapt de pe partea cealalta se poate vedea, dar nu ne-am putut abtine.
O minunatie intersectia asta.
In zare se vede complexul de insule artificiale The Worl, insule in forma continentelor.

Apele fantanilor dansatoare.

Fantanile dansatoare, Souk al Bahar si The Adress Hotel

Dubai Mall, cat poate fi de mare.
The Adress Hotel.
Revenind pe pamant.
Pe mine una m-a impresionat.

Si asa am incheiat vizita celei mai inalte cladiri din lume. Avand in vedere ca pana acum am avut ocazia sa urc si in CN Tower in Toronto unde m-a impresionat privelistea orasului de sus mai mult decat aici, avand in vedere ca acolo sunt mult mai multi zgarie nori iar Toronto este un oras mult mai vechi ca Dubaiul, pot face o comparatie si in acelasi timp pot afirma ca aceasta cladire este o adevarata minune a tehnicii, o imagine a ceea ce oamenii au putut realiza la ora actuala, un drum...catre cer.

Ne-am indreptat apoi in fuga catre aquaparcul Wild Wadi, nu inainte de a ne uita mai in amanunt la cladirile ce le-am admirat de sus.

Dar...cum azi a fost o zi dedicata emblemei acestui emirat, nu puteam incheia altfel seara decat revenind aici pentru a vedea spectacolul fantanilor dansatoare. La un interval de aproximativ jumatate de ora au loc 5 minute de unduiri mladioase pe ritmurile muzicii admirate de mii de spectatori ce invadeaza aleile de promenada care in miezul zilei era goale. In plus, pe timpul cat fantanile danseaza turnul sclipeste intermitent ca un brad de Craciun, iar acest lucru se poate vedea de la kilometri buni distanta.

Din pacate camera mea foto nu prea are placerea de a face poze noaptea, insa eu am chinuit-o putin sa pastrez cateva amintiri.

Si pana voi reusi sa convertesc filmarile mele pentru a le putea posta aici, va las in compania unor filmulete de pe youtube cu spectacolele ale fantanilor dansatoare. Cu toate ca pare uimitor doar din fata monitorului, acolo in realitare este cu muult mai fascinant decat mi-as fi putut imagina. Vizionare placuta.